Talkies Magazine

JILL SHAW: JONG OPKOMEND GEWELD IN DE FASHIONBUSINESS

Singer-songwriter Jill Van Vooren, beter bekend als Jill Shaw, opende vorige vrijdag haar eerste offline pop-up SHAW in hartje Antwerpen. Een jaar geleden startte ze een webshop, nu smijt ze zich in de offline fashion-industrie. Haar pop-up wordt mede mogelijk gemaakt door retail kassasysteem aanbieder Lightspeed die online ondernemers helpt de stap naar offline te nemen.

Jill Shaw
© Leyla Hesna

23 jaar is ze nog maar, maar dat hield Jill niet tegen om de businessvrouw in haar op Antwerpen los te laten. Tot en met 30 oktober kan je je bankkaart plunderen in de Lombardenvest in Antwerpen waar Jill Shaw haar fashionstore vorige vrijdag opende. ‘Ik maak hoofdzakelijk muziek, first love last love, maar ik merkte dat mijn volgers op Instagram mij heel vaak de vraag stelden waar mijn al kleding vandaan kwam en dat ze mijn stijl wel cool vonden. Zelf ben ik volledig gebeten en gepassioneerd door de fashion wereld en dus was een eigen brand creëren zeker iets waar ik graag werk van wilde maken. Et voilà! Here we are. Een jaar geleden ben ik enkele samenwerkingen aangegaan met verschillende merken, die creaties vind je hier in België in verschillende mooie winkels terug. Ook ik verkocht enkele van die creaties op mijn eigen webshop en dat liep al snel goed. Dus kijk, een jaar later sta ik hier met een offline shop. De shop weerspiegelt toch wel grotendeels wie ik ben. Ik mis de hier zomer vaak en ik hou van surf all year long. Die beachvibes vind je dan ook zeker terug in mijn winkel.’

© Leyla Hesna

In de pop-up vind je de herfst/winter-collectie 2018. Wie fan is van night- en beachwear is bij SHAW aan het juiste adres. ‘Met deze pop-up lanceer ik ook meteen mijn nieuwste lijn, dat is something between nightwear and beachwear. Ik zeg altijd: ‘for the nighttalk and the beachwalk‘, dus dat is de stijl die je hier terugvindt. Van intimates en comfy loungewear tot kimono’s en accessoires. Alle kledingstukken design ik zelf en elk stuk is ook handgemaakt in België, dat vind ik wel heel belangrijk omdat dat de kwaliteit verzekerd.’

Of Jill Shaw van plan is om nog meerdere pop-ups te openen? ‘Ik had nog niet eerder de intentie om een eigen permanente winkel te starten omdat ik een grote voorstander ben van de e-commerce, maar dan kwam Lightspeed met de opportuniteit en het voorstel om eens van de ‘offline’ te mogen proeven. Een eigen pop-up is een coole manier om mensen mijn merk te kunnen laten beleven in real life. Dankzij Lightspeed kunnen mijn klanten gedurende de maand oktober mijn collectie aanraken en proberen. Een online shop laat het deels nog over aan onze fantasie, maar in mijn eigen pop-up kan ik de complete lifestyle achter SHAW in het echt uitwerken. Zalig! Ik zou voorlopig geen vaste shop openen, maar ik geloof wel sterk in de combinatie e-commerce/pop-up. Ik ben er dus zeker van dat ik in de toekomst wel meerdere keren een pop-up zal openen.’

© Leyla Hesna